De dor de altădată

Mi-e dor, cititorule…De atât de multe lucruri, încât a face o listă cu ele s-ar transforma în scrierea unui pergament ca acelea din filme, care se desfăşoară în lungul străzii odată ce i se dă drumul.
Mi-e dor de vremea când am citit prima dată „Amintirile” lui Creangă, imaginându-mi că eram şi eu pe-acolo, pe undeva, printre copiii din năzbâtiile lui.
Mi-e dor de felul în care se desfăceau şuviţe-şuviţe cozonacii mamei de sărbători, aromaţi şi aburinzi şi promiţând delicii nemăsurate.
Mi-e dor de poveştile bunicii despre propria ei copilărie, ca aceea când a dat un coş plin cu ouă pentru o punguţă de bomboane la târg.
Mi-e dor de clipele când, pruncă fiind, mă trăgea tata cu sania prin zăpadă – el obosea săracul, iar eu tot mai voiam, şi mai voiam…
Mi-e dor de vremea când am mers primele dăţi la colind, şi de clipele când vedeam lacrimi în ochii bătrânilor pe la care ajungeam cu prietenii.
Mi-e dor să fiu copil, copilul ăla fraier şi credul care îl privea pe Moş Crăciun şi nu recunoştea vocea tatălui său de prea mare drag că Moşul şi-a făcut timp să o asculte spunând poezii.
Mi-e dor de orele nesfârşite în care aş fi ascultat poveşti pe discuri de vinil.
Mi-e dor de momentul când mă uitam la Sandybell şi îmi doream să aflu mai repede ce se întâmplă la sfârşit.
Mi-e dor de viaţa de şcolar pe care n-am ştiut s-o preţuiesc cum trebuie la vremea ei (dar oare ştim să facem asta cu vreun lucru?!…)
Mi-e dor de alte prezenturi, parcă prea repede devenite trecut.
Timpul trece iute, atât de iute peste inimile noastre, şi până să ne dăm seama ce iubim adesea ajungem să ne dăm seama doar ce am iubit. Nu lăsa să se întâmple asta, dragul meu cititor! Amintirile pot fi o comoară nepreţuită, dar nimic nu egalează prezentul, şi nimic nu poate compensa dorul de ceea ce nu mai este!

signature

 

 

 

Leave a Reply

